Požár peletkárny - Lhota
SDH Lány, požár, průmyslové objekty, sklady, II.st., Kladno, Lhota, požár linky na výrobu peletek, ze Žiliny do Lhoty, pře obcí doleva a dál podel plotu.
Jednotka JSDHO Lány vyjela na žádost KOPIS Kladno s vozidlem CAS 32 T 148 v počtu 1 + 2 na požár peletkárny do obce Lhota. Po dostavení dalších 4 členů naší jednotky po výjezdu CAS 32 T 148 bylo voláno na KOPIS Kladno, zda-li potřebují i naší CAS k 24 Liaz jako další CAS. Po domluvě s OD vyjíždí i CAS k 24 Liaz v počtu 1 + 3. Po dostavení zbylých členů do zbrojnice je opět postupováno stejně tak, jako v případě CAS k 24 Liaz a OD vysílá na místo události i DA VW Transporter v počtu 1 + 5 a dále je vznesena žádost, zda-li bychom nenaložili PPS 12. Po příjezdu na místo požáru s CAS 32 T 148 je dán VZ pokyn, aby jezdila kyvadlovou dopravu vody na rybník do obce Žilina a zbylí dva členové se chopili útočného vodního proudu C a hasili hořící slámu a střechu ve výrobní části peletkárny, v její zadní části. Po příjezdu na místo události s CAS k 24 Liaz je požářiště rozděleno na dva úseky, kterému v zadní části velí VZ (PS Stochov) a druhému velí VD (PS Kladno), který dává pokyn osádce Liaz si nasadit IDP SATURN S 7, kde dva členové jdou do výrobní části společně s přísl. PS Kladno asistovat při hašení a smetávání usazeného prachu z kabiny rozvodných skříní. Po příjezdu DA VW na místo události dává VD pokyn se vystrojit IDP Dräger PA 90 z PPLA M-B a vystřídat zasahující členy JSDHO Chyňava z boční strany objektu, kde prováděli pomocí 3 C proudů v IDP ochlazování konstrukcí, hašení hořící střešní konstrukce a naskladněné slámy. Zbylí členové se podílejí na hašení vyvážené slámy z vnitřku budovy - výrobní části. Po redukci S a P VZ se naše Liaz přesouvá do 1/2 výrobní části a zahajuje hasební práce se vstupem přes okna v okolí výrobní linky pomocí jednoho útočného proudu C v IDP. Jsme seznámeni o minimální aplikaci hasební vody nad kabinu rozvodných skříní. Během těchto prací dochází k poruše na čerpadle CAS k 24 Liaz. VZ je dále zrušeno hašení požáru z boční strany skladovací části objektu a dává pokyn naším členům se střídat s ostatními členy při hašení požáru slámy též v IDP při nakládání slámy čelním nakladačem uvnitř objektu. Po setmění ustavujeme pomocí EC Honda dva halogenové osvětlovací stojany s umístěním do skladovací části a na cestu, kde se vyváží hořící sláma. Po další redukci S a P je VZ dán pokyn, že se někteří členové jednotky mohou vrátit zpět s technikou CAS k 24 Liaz zpět na svou základnu. DA VW Transporter jede na ČS pro dodávku PHM do našich CAS. Poté se CAS k 24 Liaz vrací na základnu a na místě zůstává 5 členů jednotky pro hašení vyvážející slámy, technika CAS 32 T 148 (pokračuje v kyv. dopravě vody ze Záplav) a DA VW Transporter. Po vyvezení veškeré slámy z objektu se naše jednotka vrací na pokyn VZ na naši základnu, kde v ranních hodinách je provedena očista a kontrola použitých věcných prostředků a techniky. Na očistu techniky a věcných prostředků techniky je nasazeno plovoucí čerpadlo PH 1200 ze Židovského rybníka.
Spojení dobré, zásah bez zranění. Zásah proběhl mimo katastrální území obce Lány.
Spotřeba PHM: CAS 32 T 148: ujeto: 122 km
spotřeba PHM: 61 l NM
práce čerpadla: 270 minut ....... 4,5 MTH
spotřeba PHM: 112 l NM
CAS k 24 Liaz: ujeto: 19 km, spotřeba PHM: 6 l NM
práce čerpadla: 90 minut, spotřeba PHM: 37,5 l NM
volnoběh: 120 min - 16 l NM
DA VW Transporter: ujeto 60 km, spotřeba 6 l NM
EC Honda: 420 min, spotřeba PHM: 21 l Natural 95
PČ PH 1200: 60 min, spotřeba PHM: 1,5 l Natural 95
Celkem PHM: NM: 238,5 l a Natural 95: 22,5 l
U požáru zničeno: 1x zlomený trhací hák,1x roztrhané zás. kalhoty oblek Defender II, 1x rozbitý halogen, 1x utržený zip zás. obuv
Vesuv, 1x prořízlá hadice C 52, 2x roztrhané zás. rukavice, 10x vyhořelý váleček do pojistek, 1x závada Liaz - vadný simerink mezi převodovkou a převod. pohonu hřídele, ele. čerpadla
Účast: Štross,Králíček, Loskot, Bišický, Mareda, Worofka, Jartim, Hendrich, Černý, Pošta, Jirgl, Marko Jordák,